Kärlek?

Vad är kärlek för dig?

Kärlek för mig är tillit, ömhet, romantik, passion, pirr i magen, bråk, tjaffs, att kunna vara sig själv, skratt, glädje, varma kyssar, långa kramar. Kärlek är underbart, tårar, lek, gott umgänge, att kunna prata med sin partner/vän ocg främst hållbarhet relation. Oavsett om det är en vän, familjevän, pojk/flickvän eler ett djur. Men det kan samtidigt vara jobbigt och väldigt krävande. Kärlek är ANSVAR och ingenting som finns bara för att det är kul för stunden. Det gäller att veta vart man har sin partner/vän och att hålla om hårt om den personen man bryr sig om.

När det gäller att ha en flick/pojkvän, så ska man kunna hålla fast personen. Jag blir så arg när folk har varit otrogna och kommer fram med de vanligaste och de dummaste ursäkterna någonsin som, "jag vet inte vad som hände, men jag älskar dig ändå mest och bla bla bla", "jag var full", "hon var för lockande och gör grejer som du inte gör till mig". Men vad fan, vadå jag var full och vet inte vad som hände och sedan DÖR för att personen sk ta tillbaka en. Vad är det för jävla skitsnack? OM man ÄLSKAR en person så  gör man inte sånt, älskar man en person så vill man inte ha avsikt i att såra personen eller göra något mot den oavsett omständighet. Älskar jag en person så gör jag allt för att den ska vara glad, jag gör allt för att den ska känna sig bekväm med mig och det ena jag vill är att vara med den personen. Inte går jag och söker närhet av andra?

Det finns något som heter dum, dummare och dummast. Och där passar de personerna in. Eller vad tycker ni?

När det gäller en vän eller någon i familjen så gäller det att kunna vara med personen där man känner sig fri, kan ha kul som aldrig förr varje dag, att kunna prata ut med varandra, dela glädje och tårar och främst att inte behöva utnyttja varandra. Det finns de som utnyttjar varandra för att den ena personen har tillgång till mer, och därför tarman chansen att utnyttja situationen om det skulle vara något eller för att den personen är den enda man har?

Där finns det något som heter, vänskap, vänskap och vänskap. Så vad är vänskap för dig?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0